Vilkår og betingelser

www.rexnordic.no er levert av Rex Nordic As, organisasjonsnummer 920 879 160. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse. 

Kontakt informasjon

Telefon nummer: 4000 66 16
Epost adresse: info@rexnordic.com
Adresse: Mustanlähteentie 24 A, 07230 Askola, Finland

1. Bestilling

For å bestille velger du de aktuelle produktene på nettstedet og legger dem i handlekurven. Du sender bestillingen ved å betale for produktene i kassen på nettbutikken. Ved å legge inn bestillingen aksepterer du disse leveringsbetingelsene, produktprisene og fraktkostnadene. Hvis du angir e-postadressen din i bestillingen, sender vi deg en bestillingsbekreftelse på e-post. I bestillingsbekreftelsen står det hvilke produkter som er bestilt, samt prisen.

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

2. Betaling

Betalingstjenesten i nettbutikken er levert av Bambora, som er registrert i registeret over betalingsselskaper som overvåkes av Finansinspektionen i Sverige. Du går til betalingen via Bamboras nettjeneste, og på kontoutskriften vises Paybyway Oy som mottaker. Bambora formidler betalingene til nettbutikken. Betalingen er trygg, ettersom alle opplysninger om transaksjonen formidles via en kryptert forbindelse, slik at ingen utenforstående instanser kan se dem.

Kjøpet skjer mellom nettbutikkunden og nettbutikken. Nettbutikken er ansvarlig for samtlige forpliktelser i forbindelse med kjøpet. Ved kortbetaling fungerer nettbutikken bare som markedsfører av produktene og tjenestene, samt som leverandør av produktene til kunden. Ved betalinger med Visa-, Visa Electron- og MasterCard-kort er Paybyway Oy forhandler og betalingsmottaker, og er dermed ansvarlig for forpliktelsene knyttet til reklamasjoner i forbindelse med kortbetalinger. Bambora/Paybyway Oy vises som mottaker.

Kortbetaling skjer på en trygg måte med Nets SSL-beskyttede betalingsskjemaer. Vårt selskap har ikke tilgang til kortdata, og det lagres ingen opplysninger om betalingskortet i våre systemer. Ved kortbetalinger benyttes de internasjonale autentiseringsløsningene Verified by Visa og MasterCard SecureCode for å kontrollere kortinnehaverens identitet.

Les mer om BAmbora-tjenesten på: http://www.bambora.com

Vi forbeholder oss retten til å endre leveringsbetingelsene og prisene. Prisene er inklusiv MVA.

3. Betalingsmetode

3.1 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

3.2.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowel.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

3.2.3 Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4. Leveranse

Bestilte varer sendes per post på hverdager. For lagerprodukter er leveringstiden vanligvis 7-10 virkedager. Fraktkostnadene avhenger av leveringsmetode, eventuelle tilleggstjenester samt bestillingens vekt og størrelse. Du ser fraktkostnaden i kassen i nettbutikken før du bekrefter bestillingen.

Dersom et produkt har blitt borte eller skadet under frakt, skal dette meldes fra til nettbutikken innen 14 døgn. Fraktselskapet skal underrettes om pakken som har blitt skadet under frakt. Les mer om levering her.

5. Frakt kostnader

  • Over 10000 NOK uten frakt.

  • Pakke (max 35kg) 100 NOK

  • Balle 500 NOK

6. Retur

Nettbutikkens privatkunder har 14 dagers bytte- og returrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Kunden har rett til å bytte eller returnere noen av eller alle produktene i bestillingen. Produktene som returneres eller byttes, skal være i originalemballasjen og salgbar stand. Hvis du ønsker å returnere eller bytte produkter, skal du først kontakte nettbutikken og be om anvisninger for returen. Oppgi navn, kontaktopplysninger og kontonummer for eventuell refusjon i forbindelse med returen.

Tilbakekalling av bestillinger, feilansvar og reklamasjoner

Før bestillingen er levert, kan den tilbakekalles via en e-postmelding.

Nettbutikken har et lovfestet feilansvar for solgte produkter. Ved reklamasjoner ber vi deg kontakte kundetjenesten. Kjøperen har rett til å ta eventuelle tvister til forbrukertvistutvalget.

7. Klager

Nettbutikken har et lovfestet feilansvar for solgte produkter. Ved reklamasjon vennligst ta kontakt med vår kundeservice. Kjøperen har rett til å ta eventuelle tvister til forbrukertvistutvalget. Ved klage, vennligst kontakt oss på https://www.rexnordic.no/kundeservice/reklamasjon/

7.1 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via https://www.rexnordic.no/kundeservice/reklamasjon/ eller info@rexnordic.com for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

8. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

9. Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne HER